Mijn taartjes ontbijt!

17 Jan

taartjesontbijt 1

Ik ben dol op havermout!  Super simpele ouderwetse havermoutpap ook wel ‘oatmeal’ genoemd. Havermout is lekker, maar vooral ook gezond en mensen met diabetes kunnen hier veel baat bij hebben omdat het te hoge bloedsuiker pieken kan voorkomen. Dit is overigens voor ‘gezonde mensen’ ook erg prettig. Dit zorgt er voor dat je een lang verzadigd gevoel hebt en naar andere zoetigheden gaat verlangen.

De koolhydraten uit deze superfood granen worden langzamer verwerkt ten opzichte van die in brood. Mijn bloedsuiker is in ieder geval heel happy met havermout. Ik heb minder insuline nodig voor een havermout ontbijtje dan wanneer ik met brood ontbijt en dat vind ik mooi meegenomen.

Havermout is een voedingsmiddel dat rijk is aan vitamine B1, fosfor en magnesium. Verder is het rijk aan vezels waardoor het een lage Gi-waarde heeft en dus langzaam verteert. Mensen die regelmatig havermout eten, vertonen lagere pieken in hun bloedsuikerspiegel.(bron:  http://www.gezond-en-fit.nl)

Buiten dat is het gewoon  erg lekker!. Gonny van Cherryfizz.nl had een leuk recept gedeeld om je oatmeal ontbijtje om te toveren tot een taartje, daar wordt ik vrolijk van dus dit wil ik graag ook met jullie delen!.

Basisrecept havermout 1 persoon:

– 4 el rolled oats (havermoutvlokken)

– 100 ml melk (mag ook soya melk zijn)

– 1 tl kaneel

– 2 tl agave siroop (mag ook honing of suiker zijn)

Dit doe je in een pannetje en breng je al roerend aan de kook. Het is even zoeken tot je voor jou de juiste dikte te pakken hebt. Na een korte paar minuutjes is je basis oatmeal klaar.

Benodigdheden voor het taartjes ontbijt:

– Fruit, ik gebruik diepvriesvruchten rood fruit van de ah. Soms gebruik ik ook mango er doorheen. Je kan toevoegen wat jij lekker vind.

– Een leuk bakje om het in te doen, ik gebruik een creme brulee bakje om het feestelijker te maken.

De gekookte havermout doe je in het bakje en daarop leg je de stukjes fruit. Easy as that!

taartjesontbijt 2

Smakelijk eten!

Advertenties

8 Reacties to “Mijn taartjes ontbijt!”

  1. Daniëlle 17 januari 2013 bij 16:01 #

    Ziet er lekker uit Kelly!

  2. Irma 17 januari 2013 bij 20:51 #

    Wat ook erg lekker is (en goed voordat je gaat sporten)… Banaan&gemalen kokos!!! Of aardbeien, blauwe besjes, frambozen…. ALLES is lekker met havermout!!!

  3. Lifesplash 18 januari 2013 bij 06:36 #

    Oh wooow, dat ziet er echt lekker uit! 😀 Het klink ook best easy. Lijkt me deliiiicious.

    • kellycaresse 18 januari 2013 bij 06:44 #

      danjewel! Het is echt super lekker en je hebt het in 5 minuten bereid 😀 Een feestmomentje om je dag mee te beginnen 🙂

  4. Laura Louise - Fablouise 18 januari 2013 bij 08:59 #

    Hmmm ziet er heerlijk uit!!

  5. Life of Simone 20 januari 2013 bij 10:16 #

    Jammie! Nu weet ik na al je mooie instagram foto’s eindelijk hoe je het maakt hihi!

Trackbacks/Pingbacks

  1. My get fit quick plan : Lauren Conrad « - 23 januari 2013

    […] Havermout (oatmeal)  (of mijn taartjesontbijt klik!) […]

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: