Food: Healthy breakfast pancakes!

21 Jan

Pannekoeken, wie is daar niet dol op? Ik in ieder geval wel, heerlijk vind ik ze. Jammer alleen dat er veel koolhydraten inzitten waardoor mijn bloedsuiker (diabetes, artikel hiervoor hihi) er niet zo blij mee is. Maar daar heb ik iets op gevonden,  op diverse blogs en website verschijnt dit heerlijke gezonde recept en ik wil het graag ook met jullie delen voor hen die het nog niet kennen.

Wat heb je nodig voor bovenstaande healthy pancakes voor 1 persoon:

  • 2 eieren
  • 1 banaan
  • scheutje halfvolle melk/soya melk
  • eventueel kaneel naar wens

Allereerst snijdt je de banaan in plakjes en dan prak je de banaan en doe je deze in een kommetje. Vervolgens kluts je de 2 eieren in het kommetje bij het bananenprakje erbij en je voegt een scheutje melk toe en een el kaneelpoeder. Dit meng je goed door elkaar. Ondertussen heb je een koekenpan op het vuur staan met wat olijfolie erin en dan kun je het beslag met een lepel in kleine pancake rondjes erin voegen. De eerste pannekoek mislukt meestal (to be honest). Vervolgens bak je het beslag op tot je allemaal kleine pannekoekjes hebt.

Dit recept is heerlijk als speciaal ontbijt. Ik heb er heerlijk een bakje griekse yoghurt met wat halvajam bij gegeten om het een meer vullende maaltijd te maken. De banaan zorgt voor de stevigheid van de pannekoekjes en voor de zoete smaak. Ook voor hen die niet van banaan houden zou ik dit recept aanraden omdat je weinig proeft van de bananen smaak.

Ik heb er heel erg van genoten! Zouden jullie dit recept ook maken?

 

Follow my blog via bloglovin!

7 Reacties to “Food: Healthy breakfast pancakes!”

  1. Life of Simone 21 januari 2013 bij 18:25 #

    Oooh mjammie! Heb me ook al een paar keer voorgenomen ze te maken maar het is er nog niet van gekomen. Met die yoghurt erbij al helemaal heerlijk! Ga het komend weekend maar eens proberen!

    • kellycaresse 21 januari 2013 bij 20:47 #

      Het is echt een aanrader dit recept omdat ze echt smaken zoals pannekoeken, de structuur is wel wat zachter maar de smaak is super! Dankjewel!

  2. rachel 23 januari 2013 bij 10:08 #

    klinkt onwijs lekker maar idd teveel koolhydraten voor moi ook en banaan moet ik al helemaal niet hebben maar zeg nooit nooit 😀

  3. Miranda 23 januari 2013 bij 10:15 #

    Mm dit ziet er lekker uit, ga ik zeker weten eens proberen!

  4. Denise 24 januari 2013 bij 14:32 #

    Vanmorgen gemaakt en was erg lekker! Wil ook het recept met de havermout nog een keer gaan maken, klinkt ook erg goed 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. My get fit quick plan : Lauren Conrad « - 23 januari 2013

    […] Proteine pannekoekjes: 2 eiwitten, 1 kleine geprakte banaan, 1 lepel vanille proteine poeder, een beetje kaneelpoeder en een handje bessen. (of mijn recept voor pannekoekjes: klik!) […]

Geef een reactie

